środa, 17 kwietnia 2013

chałka z cynamonową kruszonką






Wczoraj, przed samym zaśnięciem przypomniało mi się o pulchnej chałce z cynamonową kruszonką.
Modliłam się, żeby szybko zasnąć, bo na samą myśl zaczynało burczeć mi w brzuchu.
W myślach wyczytała mi chyba siostra, bo dzisiaj z samego rana zadzwoniła, żebym szybko przyjeżdżała i robimy chałkę ! Potrzebny mi był do tego cały arsenał: laptop, aparat, mikser i reszta niezbędnych rzeczy.

CZEGO POTRZEBUJEMY:
4szklanki mąki pszennej,
pół kostki drożdży,
6łyżek cukru,
2 jajka,
szklanka mleka,
4łyżki masła,
szczyptę soli,

CIASTO:
Pół szklanki mleka lekko podrzgać, dodać drożdże; łyżkę cukru; łyżkę mąki, dokładnie utrzeć i postawić w ciepłym miejscu (może być lekko nagrzany piekarnik) do wyrośnięcia.

Utrzeć jajka z 5łyżkami cukru do białości.
Masło stopić w 0,5szklanki mleka (np. w mikrofalówce) i pozostawić do wystygnięcia.

Makę przesiać i dodać szczyptę soli. Zrobić dołek, dodać (wyrośnięty już) odczyn, utarte jajka, roztopione masło i porządnie ucierać. Ja robiłam to w robocie kuchennym i wszystko dodałam od razu. Miksowałam na najwyższych obrotach przez ok. 5min.

Odstawić w ciepłe miejsce, by ciasto podwoiło swoją objętość.

KRUSZONKA:
( u mnie wszystko na oko)
3łyżki masła,
2łyżki cukru,
ok 0,5szklanki mąki,
0,5łyżeczki cynamonu



Ciasto dzielimy na 3 części

I z każdej rolujemy takie wałeczki pozostawiając nieco grubsze na środku


 zaplatamy jak warkocz i końce chałki zawijamy pod spód

Możemy posmarować roztrzepanym jajkiem. 
Posypujemy kruszonką (nas trochę poniosło) i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180' na 25min.

 




 


+ filmik, który może Wam pomóc

http://www.youtube.com/watch?v=sQlxh--WUqU&feature=youtu.be

1 komentarz:

  1. Dlaczego mój piekarnik wyzionął wczoraj ducha?! Chałka domowej roboty musi smakować niesamowicie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń