środa, 3 kwietnia 2013

warzywa na talerzu


Pierwsze warzywne kotlety były z kalafiora. Schabowy to, to nie był, ale zjadłam kilka ze smakiem, a co najważniejsze - nie miałam wyrzutów sumienia !
 Obecnie zrzucam dodatkowych 500kilogramów nabytych przez święta, więc stawiam na lekkie posiłki.
Dzisiaj na obiad były zielone kotleciki !




- brokuły gotujemy w osolonej wodzie, aż będą zupełnie miękkie !



- w tym czasie podsmażamy cebulę i dwa ząbki czosnku ( ja dałam dymkę )


- tuczkiem do ziemniaków rozgniatamy brokuły, dodajemy cebulę z czosnkiem, 
pieprzymy, doprawiamy do smaku wegetą


- dodajemy jajko, łyżeczkę bułki tartej i łyżeczkę mąki


- i smażymy na odrobinie oleju
 

możemy podawać z sosem czosnkowy, ketchupem i czymkolwiek chcemy !


u mnie dodatek stanowiła surówka, która pasuje do wszystkiego ! 

- poszatkowaną kapustę solimy i odstawiamy na jakiś czas, żeby zmiękła.
dodajemy marchewkę, pieprzymy, dosalamy i skrapiamy octem lub sokiem z cytryny.

banalne, a jakie pyszne !




5 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam takie kiedyś, niestety mi się rozsypywały na patelni :( Ale spróbuję twojego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. jutro na obiad serwuję brokułowe kotleciki ! :D
    dzięki za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu co masz za obiektyw ze takie piekne zdjecia wychodza :)

    OdpowiedzUsuń